Om Releasy

Releasy er en av Nordens ledende aktører innen outsourcing av kundeservice. I Norge het vi ProffCom frem til november 2025, og har siden 1999 hatt en solid posisjon i den norske kundeservicebransjen. 

Vi har over 40 års erfaring i bransjen, og i Norge har vi over 250 medarbeidere som jobber med kundeservice for våre oppdragsgivere. Gjennom årene har vi opparbeidet oss solid ekspertise innen kundeservice, slik at vi kan levere den beste kundeopplevelsen for deg og dine kunder.
Hos oss er både små og store oppdrag like velkomne. Uansett om behovet er enkelt eller omfattende, møter vi det med samme engasjement og løsningsorienterte tilnærming. Når vi samarbeider, skal vi oppleves som en naturlig forlengelse av din virksomhet, der dine kunder blir ivaretatt på samme måte som om de hadde møtt deg direkte.

Som partner er målet vårt alltid det samme: At du og dine kunder får den best mulige opplevelsen, hver gang.

Hvem leverer vi kundeservice for?

Releasy er leverandør av kundeservicetjenester for store og kjente aktører i flere bransjer. Blant annet mediehus, telekom og logistikk. Vi bistår blant andre Finn.no, Postnord, Schibsted, Telenor og Helthjem med kundeservice, der vi bidrar til gode opplevelser i alle kontaktflater.

Eiere og historie

Releasy ble etablert i 1984 i Linköping, Sverige, og fikk sitt nåværende navn i 2008 etter å ha blitt skilt ut fra Addici AB. I dag eies selskapet av Pulsen AB – et av Sveriges største IT-selskaper, etablert i 1964. Pulsen leverer et bredt spekter av IT-tjenester og produkter som hjelper virksomheter å effektivisere driften, uavhengig av mål og bransje.

I Norge kjenner mange oss best som ProffCom. Selskapet ble etablert i 1999 og var blant de første i landet som ble sertifisert som Godkjent Call Center i ANFO og Virkes sertifiseringsordning. Gjennom 25 år bygget ProffCom en sterk posisjon som et av de mest erfarne outsourcingselskapene innen kundeservice i Norge. I 2022 ble vi kjøpt opp av Releasy Customer Management AB, og ble dermed en del av et av Nordens største og beste selskap innen outsourcing av kundeservicetjenester.

I Norge er vi fremdeles samme selskap, men med nye og sterke eiere. Vi har de samme menneskene, kontorene og kundene, og jobber med de samme målene som vi alltid har hatt.
Som en del av Releasy er vi veldig godt rustet til å tilby våre kunder det fremste av kundeservicetjenester i det nordiske markedet.

Bokklubben
Norsk Kennel Klub
Finn.no
Schibsted
Mekonomen
Postnord
Helthjem
Elton
Fjordkraft
Amedia
Telenor
Felleskjøpet
DN Media Group
Eltel
Gudbrandsdal Energo

Vi er Miljøfyrtårn-sertifiserte

Vi er stolte av at vi ble Miljøfyrtårn-sertifisert i alle våre tre avdelinger i Norge i 2022. Dette var et viktig steg i vårt arbeid som bærekraftig bedrift. Sertifiseringen forplikter oss til bevisstgjøring og kontinuerlig forbedring. For oss i Releasy handler det om å skape bevisstgjøring i hele virksomheten, og vi jobber målrettet for å oppfylle kravene også i 2025. Sertifiseringen gir oss tydelige mål, den styrker vårt samfunnsansvar og bidrar til en grønnere drift. Vi fokuserer på å øke sorteringsgraden, redusere transportrelaterte utgifter og optimalisere (i den grad vi kan) energiforbruket. Vi jobber sammen for en grønnere fremtid.

Om Miljøfyrtårn

Miljøfyrtårn er Norges mest brukte sertifikat for virksomheter som ønsker å dokumentere sine miljøprestasjoner og ta samfunnsansvar. Sertifiseringsordningen bidrar til å oppnå flere av FNs bærekraftsmål. Ordningen er godkjent av Norske myndigheter og kan benyttes som dokumentasjon i offentlige anbudskonkurranser. I 2017 ble Miljøfyrtårn også den første nasjonale ordningen i Europa som ble offisielt anerkjent av EU, på lik linje med internasjonale standarder som EMAS og ISO 14001. Miljøfyrtårn-ordningen driftes av Stiftelsen Miljøfyrtårn. Vil du lære mer, kan du besøke Stiftelsen Miljøfyrtårn.

 

 

Åpenhetsloven

«Åpenhetsloven skal fremme virksomheters respekt for menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, samt sikre allmenheten tilgang på informasjon. Loven pålegger blant annet virksomhetene en informasjonsplikt og en plikt til å gjennomføre aktsomhetsvurderinger som skal redegjøres for i en rapport som legges frem».

Releasy sin redegjørelse for 2025 kan du finne her. Dersom du har spørsmål vedrørende vårt arbeid med loven kan du kontakte administrerende direktør John-Arne Martinsen på john-arne.martinsen@releasy.no.

Kontakt oss!

Ønsker du å komme i kontakt med oss? Fyll i så fall i kontaktskjemaet på denne siden, så følger vi deg opp!